המדריך לדוד השמש ולמה הוא האופציה הטובה ביותר לבית שלכם

דוד שמש הוא דוד חימום, המשתמש באנרגיה סולארית – כלומר באור השמש – כדי לחמם מים. דוד השמש מורכב משני חלקים עיקריים: מיכל, המכיל את המים, וקולטני שמש, שמטרתם לקלוט ולהמיר את אנרגיית השמש לחום. יתרונו העיקרי של דוד השמש הוא בכך שמדובר במערכת של אנרגיה מתחדשת, שממשיכה להתקיים כל עוד השמש זורחת.

איך זה עובד? קולטני השמש צבועים בצבע כהה הקולט את אנרגיית השמש היטב. הקולטנים בדרך כלל מכוונים לכיוון דרום, כדי לקלוט את אור השמש בצורה המיטבית בשעות הצהריים. הקולטים מצופים בזכוכית שקופה, אשר קרני השמש חודרות דרכה ונקלטות בקולטנים השחורים. אל הקולטנים מחוברים צינורות המובילים מים קרים מדוד המים. כאשר הקולטים מתחממים, המים שבצינור מתחממים גם הם ומובלים בחזרה אל דוד המים במחזוריות בלתי פוסקת. מאחר שמים קרים הם כבדים יותר, הצינורות המובילים מדוד המים אל הקולטים ממוקמים בתחתית המערכת, ואילו הצינורות שמובילים את המים בחזרה אל הדוד נמצאים בראשה. כך ישנה תחלופה של מים שממשיכה להתקיים כל העת.

מדוע כדאי לכם לשקול דוד שמש לביתכם?

דודי שמש הם הפופולריים ביותר בישראל שטופת השמש. לדוד השמש שני יתרונות משמעותיים:

1. מניעת הצורך בהדלקת הדוד: מכירים את זה שאתם חוזרים הביתה אחרי יום ארוך, אך במקום שתוכלו להכנס מיד להתקלח אין לכם ברירה אלא להדליק את הדוד החשמלי ולחכות זמן רב לפני שתוכלו לעשות זאת? באמצעות שימוש בדוד שמש, כל עוד השמש זורחת (ובישראל, מדובר ברוב ימות השנה), יהיו לכם מים חמים זמינים בכל שעות היום.

2. חיסכון כסף בחשבון החשמל: דוד שמש הוא זול יותר מגז או חשמל, כיוון שמדובר במערכת אוטומטית הפועלת באופן עצמאי. עם דוד שמש, אתם משלמים אך ורק על המים שבהם אתם משתמשים, ולא על החימום שלהם.

המדריך לדוד השמש ולמה הוא האופציה הטובה ביותר לבית שלכם

סוגים שונים של דודי שמש בשוק

המשותף לכל דודי השמש הוא שמדובר במגוון מערכות חימום מים סולאריות, המתבססות על פאנל סולארי ודוד מים בגדלים שונים. אם אתם מעוניינים באופציה של התקנת חימום מים סולארית, אלה האפשרויות העומדות בפניכם:

1. מערכת תרמוסיפונית: זהו דוד השמש הקלאסי והנפוץ ביותר. דוד המים גבוה מהקולטים על מנת לאפשר את תחלופת המים התמידית.

2. מערכת תרמוסיפונית עם צללית נמוכה: אפשרות זו דומה ביותר לקודמתה אך היא אסתטית יותר, כיוון שהדוד אינו גבוה בהרבה מהקולטנים. חסרונה הוא בכך שהיא יעילה פחות, ויש להתקין בה שסתום מיוחד המונע את חזרת המים לצינורות.

3. דוד מאוזן/שוכב: דוד שניצב בצורה אופקית, בדרך כלל משיקולים אסתטיים או מחוסר מקום פנוי. במערכת דוד שוכב חייבים להשתמש במשאבת סחרור, כיוון שאי אפשר להסתמך על העיקרון התרמוסיפוני שבו המים החמים עולים כלפי מעלה.

4. מערכת מאולצת: כמו במערכת דוד מאוזן, מערכת מאולצת מתבססת על שימוש במשאבת סחרור חשמלית במקום בעיקרון התרמוסיפוני. זוהי מערכת גמישה יותר, כיוון שהדוד יכול להיות מרוחק מעט מקולטני השמש. מערכת זו מתאימה במיוחד לבתים משותפים גדולים בהם יש קולטני שמש רבים, והדודים ממוקמים בתוך הדירות במרחק רב מהם. משאבת הסחרור צורכת חשמל, וזהו חסרונה העיקרי של המערכת.

5. מערכת סגורה: במערכות אלו, המים החמים עוברים בתוך צינור ספירלי מחליף חום, אשר הוא זה שמחמם את המים שבדוד. כלומר, המים שהתחממו בעזרת המערכת הסולארית אינם אלה שעוברים בברזים ובהם משתמשים הדיירים. זוהי מערכת יקרה יותר, אך היא עמידה ביותר ומונעת הצטברות של אבנית בצינורות.

אם אתם רוצים לנצל את האנרגייה המתחדשת של אור השמש ולהימנע מבזבוז כספים מיותר – דוד שמש הוא בדיוק הפיתרון בשבילכם. אנו באידאל דודי שמש נשמח לייעץ ולעזור לכם למצוא את דוד השמש המושלם בדיוק עבורכם ועבור המשפחה שלכם.

צלצלו אלינו למספר 1800-800-464, או פנו לסניף הקרוב למקום מגוריכם.

שתפו את העמוד ב: